V minulém článku jsme shrnuli tipy na efektivní práci z domova. V tom dnešním se dozvíte, jak nepropadat panice, pokud máte hodně práce a nestíháte si zajít ani na oběd (v současné situaci spíš pro oběd).
Doma i v kanceláři se může stát, že se na Vás navalí tolik úkolů, že nevíte, který plnit dříve. Nejednou se stalo, že člověk kvůli tlaku, který cítil, dělal všechno najednou, a nakonec byla činnost bez kýženého výsledku. To vše může vést až k vyhoření, o kterém se můžete dozvědět více zde. Trik, jak využít čas efektivně ale opravdu nespočívá v multitaskingu.
Jak si v momentech, kdy máte hodně úkolů pomoct? Naplánujte si dopředu, kdy a jak jednotlivé úkoly zpracujete a jestli máte vše potřebné k dispozici. Sedněte si, vezměte papír a sepište si všechny úkoly, které musíte udělat. Zamyslete se nad tím, který z úkolů má nejvyšší prioritu a seřaďte si všechny úkoly do hierarchické struktury od nejdůležitějšího po nejméně důležitý. Nejen, že Vám to pomůže utišit pomyslný vnitřní hluk, navíc se na práci budete lépe koncentrovat. Nejefektivnější cestou při plnění úkolů je soustavná a nerušená práce, při které si dovolíte jen krátké pauzy na regeneraci.
Je možné, že všechny úkoly, které máte, je třeba splnit co nejdříve. V tom případě nesahejte po tom, který je nejjednodušší, ale zaměřte se na úkol, který Vám zabere pravděpodobně nejvíce času. K rozdělení úkolů podle priority Vám může také pomoci takzvaná Eisenhowerova matice. Úkoly v kvadrantu 1 a 3 Vás budou tížit hned ráno po probuzení, proto je dobré je plnit ihned. Kvadrant 2 je určen k tomu, abyste si uvědomili úkoly, které je třeba plnit nejlépe dříve, než se stanou naléhavými. Úkoly z kvadrantu 4 Vás pouze rozptylují, vyhněte se jim, než na ně přijde řada.
Stejně jako v předchozím článku jsme si pro vás i dnes přichystali pár tipů na aplikace, které vám s plánováním a hospodařením s časem mohou pomoci.
Google kalendář
Nepodceňujte užitek něčeho tak jednoduchého, jako Google kalendář. Ideální způsob, jak začít s plánováním, který je opravdu pro každého. Zapisujte si pravidelné činnosti a povinnosti, na které díky upomínkám už nikdy nezapomenete a zároveň si udržíte určitý přehled, který vám přinese větší vnitřní klid.
Trello
Efektivní nástroj pro snadnou správu úkolů s jednoduchým vizuálním stylem, ve kterém se opravdu neztratíte. Navíc pokud si vystačíte se základními funkcemi (a my věříme, že ano) můžete je využívat kompletně zdarma.
Asana
V případě, kdy na úkoly nejste sami, ale spolupracujete na nich v týmu, byste určitě do vašeho výběru měli zařadit i Asanu, která nad Trellem alespoň za nás vyhrává právě v přehledné komunikaci nad úkoly. Pro některé uživatele už může být naopak zbytečně složitá.
Komentáře (0)