Zajímá vás, jak probíhá výběrové řízení ve společnosti Chytrá lékárna? Plánujete se ucházet o místo nebo už máte domluvený pohovor? V obou případech je tu pro vás Mystery Hiring, díky kterému zjistíte podrobnější informace z náborového procesu přímo od hodnotitelů, kteří jím právě prošli. Dnešní reportáž se blíže zaměří na oblast lékárnictví, a to konkrétně na Chytrou lékárnu, která své prodejny rozšiřuje mimo Brno také do Tišnova a Vyškova.
Jak se přihlásit: sledujte marketingové skupiny i web firmy
Na pracovní nabídku jsem narazila ve facebookové skupině zabývající se marketingem. Inzerát Chytrá lékárna uveřejnila také na svých webových stránkách:
https://www.chytralekarna.cz/kariera-v-chytre-lekarne/social-media-a-content-specialist
Na základě inzerátu jsem e-mailem zaslala žádost s životopisem.
Před pohovorem
Po třech dnech mi odpověděla marketingová manažerka a navrhla termín a místo osobního pohovoru. Ten mi vyhovoval, datum jsme si tedy potvrdily.
První kolo pohovoru: příjemná atmosféra a vzájemný zájem je podstatný
Osobní pohovor proběhl v sídle společnosti a trval cca hodinu. Dostavila jsem se o trochu dříve. V kanceláři mě uvítala manažerka a požádala o strpení, než dorazí personalistka. V čase, kdy měl pohovor začít, jsme se přesunuly do vedlejší kanceláře, byť personalistka ještě nedorazila. Začaly jsme tedy bez ní
Manažerka se mě na začátku zeptala, co o jejich firmě vím a co mě na práci zaujalo. Dále se mě zeptala na předchozí zkušenosti, které souvisí s jejich nabízenou pozici, jak jsem se k této práci dostala a na důvod odchodu z posledního zaměstnání. Následně mi představila aktuální fungování marketingu ve firmě a snahu o rozšiřování týmu o specialisty.
Pohovor v pohodové atmosféře
Po nějaké době dorazila personalistka, takže jsem některé informace musela opakovat, ale celková nálada byla velmi příjemná. Manažerka i personalistka byly velmi milé, měla jsem z nich dojem, že je opravdu zajímá, co říkám a že si v mnoho věcech rozumíme a na práci sdílíme stejné názory. Personalistka také složila nejeden kompliment na mě jako člověka a jak na ni působím a co se jí líbí. Povídaly jsme si o tom, jak naopak působí firma na mě, co mě zaujalo a co se mi líbí na jejich komunikaci na sítích.
Poté mě požádaly, abych zmínila jednu pracovní zkušenost, která pro mě byla důležitá a ptaly se, jaké nástroje jsem pro práci využívala. U některých se mě konkrétně doptaly i na spojitost a detailnější zkušenost. Následně mi manažerka představila samotnou pozici. Vše bylo v souladu s inzerátem. Informace doplnila také o celkový koncept firmy, o co se firma snaží, na jaké klienty cílí a na jaké oblasti zdravotnictví/lékárenství se chtějí zaměřovat. U jednotlivých činností se případně doptala, zda s nimi mám zkušenosti a jaké konkrétně.
Prostor pro profesní růst
Ptala jsem se, s jakými nástroji pracují oni a zda na některých činnostech spolupracují s externisty. Zde jsem dostala prostor mluvit o své snaze věnovat se výkonnostnímu marketingu a reklamám na sociálních sítích, což aktuálně v náplni práce není. Bylo mi však řečeno, že určitě uvítají, pokud by na tuto činnost získali člověka in-house a pokud bych se tomu mohla věnovat. Problémem by nebylo ani využití vzdělávacího kurzu a znalosti si tak doplnit a moci je poté využívat v praxi.
Následovala otázka na mé koníčky a vedlejší činnosti, které mám v životopise uvedené. Personalistka poté více do hloubky představila společnost a její aktivity i konkrétní pobočky lékáren. Manažerka se zeptala na mé silné a slabé stránky.
Otázky a odpovědi
Když jsem dostala prostor na otázky, zeptala jsem se na práci v týmu, s kým vším by nový pracovník komunikoval, kdo je jeho nadřízený a jak spolupráce probíhá. Manažerka mi vše popsala. Zaškolení by také proběhlo přímo s ní. Nového zaměstnance by samozřejmě provedli zázemím firmy a nějaký čas by strávil přímo v lékárně a navštívil také nákupní a obchodní oddělení.
Má další otázka mířila na pracovní dobu. Zde je určitá možnost flexibility – člověk by měl být k dispozici od 9:00 do 15:00 a dále dle vytíženosti a toho, kdy je člověku příjemnější pracovat, zda v ranních hodinách nebo odpoledne. Problém není ani s home office. Na otázku s termínem nástupu mi bylo sděleno, že je to o domluvě, ale samozřejmě „čím dřív, tím líp“.
Dále se téma stočilo k financím, s čímž mě manažerka a personalistka předběhly. Sdělila jsem jim svou představu, ale také jsem upřesnila, že se ráda dohodnu, jelikož nevím, jaké jsou jejich možnosti. Manažerka mi na můj návrh řekla, že jsem relativně blízko, ale spíš jsem řekla trošku víc, než mají na pozici vyhrazeno. Dodala, že však záleží na míru zkušeností daného člověka, a že i z jejich strany se určitě budou chtít domluvit.
Široká škála benefitů
Poté jsme se ještě pobavily o benefitech – kromě možnosti vzdělávání a home office je to tedy po zkušební době smlouva na dobu neurčitou, 2 dny sick days, 4 týdny dovolené a po odpracování jednoho roku další týden navíc (zde je tato možnost limitovaná tím, že pracovník během prvního roku dochází do práce pravidelně, není často například na nemocenské a minimálně 14 po sobě jdoucích dní nesmí mít absenci). Další výhodou je nákup produktu za nákupní cenu, podzimní vitamínový balíček, po dalších pěti letech věrnostní benefity v hodnotě 5.000 Kč a další den dovolené navíc. K dispozici je od začátku také firemní notebook a telefon.
Personalistka se mě pak ještě zeptala, zda by to po tomhle pohovoru bylo něco, co by mě bavilo. Odpověděla jsem, že to splnilo mé očekávání, co jsem si předem přečetla v inzerátu, jak jsem navnímala jejich sociální sítě i jak na mě působí ony samy. Také se zeptala, jak přemýšlím do budoucna a zda je tohle cesta a obor, kterým chci jít i dále.
Na závěr jsme se domluvily, že mi manažerka do konce týdne pošle k vypracování zadání úkolu, na který budu mít další týden. Poté bychom se potkaly, daly si na něj zpětnou vazbu a dohodly se na dalším postupu.
I přesto, že pohovor nebyl vyloženě strukturovaný a nastaly momenty, kdy manažerka a personalistka vypadaly, že nevědí, co dál, mi jeho průběh připadal velmi přirozený a cítila jsem vzájemnou souhru.
Druhé kolo pohovoru: vypracování úkolu
Manažerka úkol zaslala v neděli, dvacet minut před půlnocí, tedy jak říkala – do konce týdne.
Zadání bylo následující:
Nad úkolem jsem strávila několik hodin, jelikož jsem musela nafotit produkty, upravit fotky i video, připravit k nim texty, zapracovat je do postu a dále vyhledat informace a zpracovat text k úkolu č. 4. Nejdéle mi však zabral samotný úkol č. 3, jelikož jsem musela vymyslet koncept videa, dojet do lékárny, vše tam natočit, materiál poté doma sestříhat a upravit, přidat k němu text a zpracovat z něj konkrétní post.
Kandidát jako generátor nápadů?
Samotné zadání a vypracovávání úkolu mi trochu zkazilo pohled na firmu. Cítila jsem, že jím ždímají nápady a kreativitu od kandidátů. U úkolu č. 4 se mi také zdálo, že si od každého nechají vypracovat jiný pojem a tím tak získají vše potřebné na jejich web. Myslím, že by se schopnost člověka dala „vyzkoušet“ i jiným způsobem, než aby zkouškou musel strávit X hodin. Minimálně bych ocenila nějakou informaci o tom, že hotové výstupy nebudou žádným způsobem využity pro jejich obsah (například u třetího úkolu s tvorbou Reels vyloženě cítím, že jim chybí nápady, a proto je sbírají od kandidátů – na jejich profilu byly v té době Reels pouze dvě).
Úkoly jsem odeslala přesně dle zadání, včetně formátu, pojmenování a sdílení. Další den mi přišla odpověď, že v následujícím týdnu budou úkoly vyhodnocovat a do jeho konce dají vědět ohledně dalšího postupu.
Třetí kolo pohovoru: zpětná vazba
Na konci následujícího týdne, opět v neděli chvilku před půlnocí, dorazil e-mail, že by mě rádi pozvali na další kolo pohovoru – v termínu za deset dní. Na něm si úkoly projdeme a řekneme zpětnou vazbu - to jsem uvítala, jelikož se to běžně nestává a většinou se k tomu firma ani nevyjádří.
Večer před pohovorem mi ještě manažerka zavolala s informací, že jejich personalistka onemocněla, chtěla proto najít náhradní termín na třetí kolo v dalších týdnech. Nakonec jsme se i na moji žádost domluvily, aby pohovor proběhl neformálně i tak a manažerka mi předala zpětnou vazbu na zpracovaný úkol a případně administrativní a další záležitosti k nástupu bychom doladily později.
Do kanceláře jsem dorazila chvilku před domluveným časem. Manažerka se mě nejprve zeptala, jak jsem se k nim těšila. Pak mi dala zpětnou vazbu na zpracované úkoly. Vše se jí moc líbilo. Ocenila, že jsem se trefila do jejich stylu i tonality. Zeptala se mě, jak dlouho mi zpracování trvalo. Přiznala jsem se, že docela dlouho, jelikož jsem musela do lékárny, vše natočit, nafotit, zpracovat a výsledku dát nějakou formu. Na to mi odpověděla “Věřím tomu”. Nicméně za zpětnou vazbu jsem byla ráda.
Poté mi řekla, že by byli velmi rádi, kdybych mohla nastoupit a přidala se k nim do týmu. Poděkovala jsem a řekla, že mám rozjednané ještě další pohovory a proto bych v tuto chvíli potřebovala ještě čas na rozmyšlenou. Zajímalo mě však, jaké by bylo mzdové ohodnocení, jelikož to na prvním pohovoru nebylo moc konkrétní. Řekla mi, že bychom to doladily s paní personalistkou na příštím setkání, ale v rámci zkušební doby by to bylo zhruba o 3 tisíce méně. V obou případech by ke mzdě připadly ještě výkonnostní bonusy. Případný nástup by proběhl za měsíc. Taky mi řekla, že v řešení má ještě teoreticky dva kandidáty, ale díky tomu, že jsem se jim líbila nejvíc, počítají hlavně se mnou. Ještě jsme si znovu ujasnily náplň práce - tvorba obsahu na sociální sítě, mailingu, webové korektury, copywriting a případně články podobné poslednímu zadání v úkolu. Před koncem se mě zeptala, jak se mi líbilo s tímto segmentem pracovat a kolik firem mám ještě rozjednaných. Na závěr mi pak poděkovala a řekla, že mě moc ráda poznala a popřála mi štěstí, ať už se rozhodnu jakkoliv.
Schůzka zabrala 10 minut.
Rozhodnutí
Jelikož se pohovor konal před víkendem, v následujícím týdnu jsem manažerce zavolala, poděkovala znovu za zpětnou vazbu, milé přijetí i za příležitost, ale práci jsem kvůli jiné nabídce odmítla. Celkový proces výběrového řízení od mého zaslaného životopisu po odmítnutí trval téměř 6 týdnů.
Komentáře (0)