AplikacePráce.cz

Employer Branding | Rozpouštíme buzzword

Napsal: AplikacePráce | 21. března 2021
Sdílet:
Employer Branding | Rozpouštíme buzzword

Employer brand neboli značka zaměstnavatele je velmi zjednodušeně to, co si lidé vybaví, když o vás přemýšlí jako o zaměstnavateli. Employer branding jsou pak veškeré aktivity vedoucí k ovlivňování tohoto obrázku. V paralele - stejně jako skrze kvalitu a přidružené marketingové aktivity budujete reputaci svojí služby nebo produktu, je možné (a  v dnešní době hladu po kvalifikované pracovní síle téměř nutné) budovat svou reputaci zaměstnavatele. Nic víc, nic míň.


Employer brand už máte


Bez toho, abyste pro to jako firma cokoliv dělali, existuje v povědomí lidí ve vašem okolí více či méně pravdivá představa o tom, jaké to je, u vás pracovat. Vzniká kombinací veškerých informací, které o vás konkrétní člověk posbíral - může znát váš produkt, business model, viděl váš web, budovu, případně mluvil s někým, kdo pracovní zkušenost od vás má nebo u vás zrovna pracuje. Výrazně do hry samozřejmě vstupuje vnímání současných zaměstnanců, kteří svou zkušenost sdílí v nejmenším se svými rodinami, přáteli a známými, případně i veřejně - na sociálních sítích, srovnávačích zaměstnavatelů a podobně.


S employer brandingem začněte teď


Na employer branding, tedy aktivní ovlivňování a budování značky zaměstnavatele často přichází řada až ve chvíli, kdy potřebujete lidí víc nebo zjišťujete, že ve firmě nemáte ty správné. Většinou dojde na jeden ze dvou následujících scénářů:


V případě, že je vaše firma skvělé místo k práci, je pro vás situace snazší a vaše employer brandingové úsilí se smrskne na konkrétní marketingové aktivity. Prostě o sobě potřebujete dát vědět více lidem. I tak nemusí být úplně snadné formulovat to správné marketingové sdělení a najít vhodné kanály, ale v základu stačí být pravdivý, otevřený a nechat veřejnost nahlédnout do toho, jak to u vás chodí a proč.

Druhý, komplikovanější scénář je situace, kdy víte, že interně máte co zlepšovat. Paralelně s marketingem je pak třeba rozjet strategii odstranění těchto překážek, abyste neskončili v situaci, kdy jedněmi dveřmi do firmy lidé přichází, zatímco druhými současně odchází jiní a vy to jen smutně sledujete.


Protože prevence je vždycky snazší, zábavnější a levnější než řešení následků, není radno čekat až tyto scénáře nastanou. Máte-li cokoliv, na co jste jako zaměstnavatelé hrdí, ukažte to světu rovnou (třeba založením profilu tady na Aplikaci Práce!), pracujte na dobré karmě své firmy a pohodlně nabírejte, až na to přijde čas.


Nenatírejte věci na růžovo


Základem dobré employer brandingové komunikace je její pravdivost a autenticita. Je dobré si uvědomit, že funkční marketing není o zveličování, zkrášlování a vychvalování do nebes bez ohledu na realitu. Nehledě na neetičnost takového jednání, neprodáváte zboží, které si zákazník má koupit jen jednou. Vaší komunikací začínáte vytvářet vztah, jehož základním kamenem má být důvěra. S kyselostí z nenaplněného očekávání se zaměstnanec po nástupu nemusí vyrovnat a buď z firmy rychle odejde anebo hůř - zůstane a škodí.


Nebojte se říct si o pomoc


Lidé zodpovědní za nábor do firem většinou nebývají marketéři. Ze zaplnění pár pozic se pak může z důvodu nedostatku kvalitních kandidátů vyklubat pořádný oříšek. Zlaté pravidlo zní: Pokud to neumím, zeptám se (třeba i Googlu), nebo to předám někomu, kdo to umí (a dám si nohy hore!). Oslovte toho, kdo je zodpovědný za produktový marketing vaší firmy, dejte společně dohromady dobrý obsah a nechte doručení vaší zprávy kandidátům na Aplikaci Práce, která to vyřeší za vás.


Komentáře (0)

Přidat komentář