RegioJet kariéra | Social Media Specialist: Smíšené pocity

RegioJet kariéra | Social Media Specialist: Smíšené pocity

Zajímá vás, jak probíhá výběrové řízení ve společnosti RegioJet? Plánujete se ucházet o místo nebo už máte domluvený pohovor? V obou případech je tu pro vás Mystery Hiring, díky kterému zjistíte nejaktuálnější informace z náborového procesu přímo od hodnotitelů, kteří jím právě prošli. V dnešní reportáži se dozvíte, jak proběhlo výběrové řízení u společnosti RegioJet – provozovatele železniční a autobusové dopravy, spadající pod Student Agency, která má v Brně pobočku na Náměstí Svobody, kde by přijatý kandidát pracoval.

Jak se přihlásit: sledujte webové stránky i pracovní portály

Na nabídku jsem reagovala přes pracovní portál. Regiojet své pracovní nabídky však inzeruje i v kariérní sekci na svém webu.

No description available.

Před pohovorem: všechny informace jasně a přehledně

Dva dny po mé reakci mi zavolala HRistka, se kterou jsem se domluvila osobní schůzku 2 dny po našem telefonátu. Zároveň mi do e-mailu zaslala všechny detailní informace k pohovoru, včetně termínu a místa setkání.

První kolo pohovoru: rušivé prostředí a nepřipravenost

Dorazila jsem do Student Agency a po chvilce čekání na recepci mě vyzvedl marketingový manažer. Pohovor probíhal ve velmi rušivém prostředí. Kolem prosklených kanceláří, do kterých jsme se posadili, neustále někdo chodil a bouchal vedlejšími dveřmi, které dělaly silný hluk. Kancelářské buňky navíc nebyly zvukotěsné, v průběhu pohovoru jsem tak mohla slyšet, o čem se baví lidé ve vedlejší buňce. Manažer mi sdělil, že HRistka, s níž jsem dříve telefonicky a e-mailově komunikovala, se nakonec nedostaví, jelikož si musela něco zařídit.

Začátek pohovoru proběhl velmi zmatečně – manažer nevěděl, jak začít nebo jestli chci začít mluvit já. Vypadalo to, že ani neví, na jakou pozici se hlásím. Řekla jsem, že si nejprve ráda poslechnu jeho. Řekl mi obecné informace o marketingu a pak blíže o pozici, na kterou jsem se hlásila.

Na otázku finančního ohodnocení mi sdělil, že mi to neřekne, protože vůbec neví a vlastně ani nemá představu. Když jsem mu řekla svůj odhad, odpověděl, že bychom se do tohoto rozmezí vešli. Ve skutečnosti však stále nevím, co by mi vlastně mohli nabídnout a jaké jsou jejich možnosti (moje práce by nakonec mohla být podhodnocená, ale to může být jen subjektivní odhad).

Při otázce, kdo by byl případně mým přímým nadřízeným a zdali by jím byl on, nebo někdo jiný, odpověděl, že je to věc, kterou momentálně nemají dořešenou. Důležitý pro něj je fakt, že nový pracovník má být v úzkém kontaktu s brand týmem a jeho vedoucím.

Hodně otázek, málo odpovědí

Na spoustu věcí jsem se musela ptát dvakrát a i tak jsem měla pocit, že nedostávám odpověď. Manažer občas mluvil o něčem jiném než o tématu mého dotazu. Na otázku, zda je tato pozice volná z důvodu odchodu předchozího zaměstnance či proto, že rozšiřují tým, začal mluvit o člověku, který pracuje jako copywriter a že by člověk na této pozici měl pracovat na sociálních sítích i dílčích textech. Až poté, co jsem zopakovala otázku, zdali člověk na této pozici pak bude i tím, který nového pracovníka zaškolí, odpověděl, že ten člověk už ve firmě není.

Po manažerově představení a mých několika otázkách dal manažer prostor mně, abych sdělila své dosavadní zkušenosti, které by měly spojitost s nabízenou pozicí. Následně se ještě na pár věcí doptal, a to i na způsoby, jak bych nad určitou prací přemýšlela.

Poté mi ještě zlehka nastínil informace o benefitech, jako je počet dní dovolené, zaměstnanecké slevy na produkty, multisport karta, systém cafeterie či technické vybavení k práci.

Na závěr jsem se zeptala, jaký bude další postup. Vzhledem k tomu, že výběrové řízení na pozici teprve začalo a aktuálně měli poměrně dost žadatelů, prozatím nevěděl, zda bude probíhat nějaké další kolo, případně jak by probíhalo. Vše se prý uvidí podle toho, s kolika uchazeči si sednou. Ozvat by se mi měli do dvou týdnů a případně se domluvit na dalším postupu. Manažer se mě při loučení ještě zeptal, kdy bych mohla nastoupit. Řekla jsem, že ihned a zdálo se, že je s touto odpovědí spokojen.

Pracovní doba, organizace práce

Manažer mi též řekl, že má v plánu marketing rozdělit na dvě sekce a některé spolupráce s externisty překlopit na in-house formu. Z toho důvodu se mi zdálo, že nemají jasně stanovené, jak by měla pozice vypadat a za co vše by měl zaměstnanec na tomto místě zodpovídat. Hodně ale mluvil o online marketingové sekci, která v době našeho pohovoru však neexistovala. Dále mi popsal rozdělení těch současných marketingových oddělení. Celkově však působil stylem „nějak to je, nějak to asi funguje“.

Pracovní doba se prý odvíjí od zveřejňování obsahu na sítích. Zpravidla se však jedná o klasickou osmihodinovou pracovní dobu.

Zaučení, zkušební doba

Z pohovoru jsem nezískala pocit, že bych k sobě v případě mého nástupu měla osobu, na kterou bych se v prvních dnech mohla obrátit a která mě zaškolí či mi bude k ruce. Manažer mi sdělil, že je zde spolupracující core tým složený z juniorů i seniorů, na který se můžu kdykoliv obrátit. Vzhledem k mé juniorní pozici bych však očekávala, že budu mít nadřízeného/kolegu, který mi alespoň během prvních dnů v novém zaměstnání bude takřka nonstop k dispozici.

Tip pro uchazeče: zjistěte si zkušenosti předchozích zaměstnanců

Před pohovorem jsem si přečetla některé zkušenosti a diskuze bývalých pracovníků. Jeden z nich ve svém komentáře uváděl, že kromě striktní docházky se hodně tlačí na přesčasy bez nároku na kompenzaci. Manažera jsem se na tuto poznámku zeptala. Odpověděl, že mi na toto nemůže odpovědět, ale že se to určitě nemohlo stát v marketingovém oddělení (komentář se ve skutečnosti však týkal právě marketingové pozice) a že si takový případ opravdu nevybavuje. Řekl, že pokud by člověk nadpracoval více, mohl by jindy odejít dřív.

Rozhodnutí: mlčení neznamená souhlas

Přestože mi manažer na pohovoru sdělil, že se ozvou do dvou týdnů s dalším postupem, ve skutečnosti se ozvali až po 26 dnech. Přišel mi e-mail, že dali přednost jiným kandidátům, kteří mají více zkušeností. 

„Po posouzení všech uchazečů jsme se rozhodli pro ty, kteří více odpovídali našim požadavkům a měli více zkušeností v oblasti marketingu.“ 

O konkrétních zkušenostech se už nedozvíte. Uvítala bych, kdyby alespoň v průběhu těchto tří týdnů byli s kandidáty ve spojení a informovali je o tom, že výběrové řízení stále probíhá. Věřím totiž, že se o místo určitě ucházelo mnoho zájemců. Neměli byste tak pocit, že na vás zapomněli a jen vás odbyli e-mailem, přestože již dávno někoho jiného přijali. I po zamítnutí mé žádosti byla i nadále nabídka na jejich webu k dispozici (https://regiojet.cz/kariera/). Následující dva měsíce jsem stále narážela na nové a nové inzeráty na stejnou pozici.

Závěrem: opožděné vyjádření a nekonkrétní důvody

Komunikace před pohovorem probíhala svižně. Domluva termínu proběhla bez obtíží. Problém s komunikací však vnímám po prvním kole pohovoru, který proběhl osobně v prostorách firmy s manažerem oddělení. Trval 50 minut v neformální prosklené zasedačce – s velmi rušivými elementy okolo. Probíhal nestrukturovaně a poměrně nahodile.

Pohovor se nesl příjemnou atmosférou, šlo o vcelku příjemné povídání, avšak s tím pocitem, že manažer příliš neví, o čem mluvit. Doptával se však na relevantní věci k mé profesní historii. Některé znalosti se snažil ověřit – popisovala jsem zkušenosti s konkrétními nástroji a své pracovní postupy.

Pohovor mi tak trochu potvrdil některé obavy, na které již několik let narážím – že se nejedná o příliš stabilního zaměstnavatele, především proto, že jsem na některé své dotazy nedostala odpověď a odcházela jsem s pocitem, že k sobě v případě nástupu nebudu mít konkrétní pomoc a zároveň školitele, díky kterému bych se v této sféře mohla posunout. Zároveň jsem odcházela s pocitem, že nemám dostatek informací k pracovním podmínkám (které bych možná získala díky přítomnosti HRistky). Také jsem nedostala žádné informace ke spolupracujícímu týmu – co je to za lidi, jaké mají zkušenosti a s kým konkrétně bych byla v neustálém kontaktu (vše jsem se dozvěděla jen velmi nekonkrétně).

Dojem z pohovorujícího

Nedokážu říci, zda je to člověk na svém místě. Nedozvěděla jsem se o něm bližší informace – jakou konkrétní činnost vykonává, jak je na pozici dlouho, případně jak by jeho funkce souvisela s mojí. Mnoho věcí mi popsal neurčitě. Během pohovoru si nedělal žádné poznámky, ale pravděpodobně v PC koukal na můj životopis (s jistotou to však nevím). Jednání ale bylo příjemné.

AplikacePráce

Inzerce práce, galerie společností a kariérní stránky s vlastní prezentací. Vyzkoušejte nový pracovní portál, kde jsou firmy hlavními tvůrci.