Jak přivést na kariérní stránku více kandidátů

Jak přivést na kariérní stránku více kandidátů

Pravidelně nabíráte nové zaměstnance, takže jednotlivé inzeráty na pracovních portálech už přestávají stačit. Rozhodli jste se pro svou vlastní kariérní stránku na firemním webu, kterou jste po několika měsících spolupráce s programátory úspěšně spustili. Teď už jen stačí ji poslat do světa. Jaké jsou ale možnosti a jakým způsobem na ni přivést nové uchazeče? 

Technická stránka věci 

Než se pustíte do jakýchkoliv aktivit, ujistěte se, že vaše stránky splňují základní pravidla optimalizace pro vyhledávače (SEO), nemají v sobě technické ani funkční chyby a jsou plně uzpůsobené pro mobilní zobrazení. Kariérní stránky zrovna nevedou v návštěvnosti a je tedy nutné využít každé příležitosti, která se vám nabízí - od klíčových slov přes správnou formu URL až po meta popisky, rychlost načítání i náhledové obrázky. Přeci jenom když už k vám na kariérní stránku někdo přijde, bylo by nemilé, kdyby ho vaše prezentace naopak odradila.

Technických vychytávek, které je vhodné podchytit, je nespočet. Nebojte se tedy oslovit buďto přímo SEO specialistu, nebo alespoň šikovného markeťáka. Pokud se zároveň vaše stránky kromě vypsaných pracovních pozic nemění, pak je to jednorázová dlouhodobá investice, která se vám dozajista vrátí. Pokud jste na všechno mysleli už při tvorbě kariérních stránek, tím lépe a máte o starost míň!

Propojení kariérní stránky s firemním webem

Málokde získáte takovou pozornost jako na vlastních webových stránkách, tak proč toho nevyužít? Samozřejmě nedoporučujeme, abyste sdíleli vypsané pozice kdekoliv je to jen možné, třeba u prezentace produktů nebo kontaktního formuláře. Nicméně na předvybraných podstránkách nebo v jednotlivých částech, které si pravděpodobně zobrazí i vaše cílová skupina, je to příležitost, jak ji kreativně a bez větších nákladů oslovit.

Ideálním formátem tak může být B2B článek, případová studie, dokument popisující corporate identity nebo stránka blíže popisující historii vaší firmy. Ve výsledku si tak pomůžete nejenom z hlediska interního prolinkování webových stránek, ale navíc fakt, že nabíráte, může u některých návštěvníků prohloubit povědomí o firemním zdraví a růstu. Pokud se chcete učit od těch nejlepších, podívejte se, jak kreativně k tomuto bodu přistupuje třeba Alza, která svého zdrojového kódu navíc využila k oslovení zvídavých programátorů .:) 

Zpětné odkazy a (některé) katalogy

Linkbuilding, neboli budování kvalitních zpětných odkazů je další mnohdy opomíjený způsob jak přivést na kariérní stránky ty správné kandidáty. Pokud na vás budou odkazovat další hodnotné weby, nejen že si pomůžete z hlediska výše zmíněné technické stránky, ale spolu s tím získáte další dlouhodobý marketingový kanál, který vám zajistí přísun nových kandidátu o zaměstnaní. 

Zpětné odkazy také můžete umisťovat do diskuzí, pokud je k tomu vhodná příležitost. Další možností jsou veřejné profily na inzertních portálech, platformy pro sdílení článků s odkazy a podobně. Počítejte s tím, že přístupy na web z jednotlivých odkazů budou v řádů jednotek, nicméně pokud budete mít takový odkazů desítky a po čase stovky, už to stojí za zvážení.

Linkbuilding jako takový vyžaduje strategický přístup, výběr specifických webů a stanovení konkrétních cílů. Navíc podobně jako s optimalizací pro vyhledávače je to běh na dlouhou trať. Pokud si tento způsob chcete napřed otestovat, není nic jednoduššího, než se registrovat do AplikacePráce. Získáte nejenom kvalitní odkaz z firemního profilu, ale také se vám nabízí možnost sdílení vlastních článků, které mohou být jak o novinkách ve vaší společnosti, tak o tom jak proběhl váš poslední teambuilding. Samozřejmě včetně zpětných odkazů na vaše kariérní stránky.

Sociální sítě a obsahová strategie 

Když se zamyslíme, kam potenciální kandidát zamíří, pokud se bude chtít dozvědět více o běžném životě ve firmě, asi každého hned napadnou sociální sítě. Standardem je kariérní facebooková stránka, která vám bude sloužit jako sociální vizitka. Pokud jste více obchodní firma, pak pro vás můžou být vhodnější sociální sítě LinkedIn a Twitter. Vždy přemýšlejte nad tím, kdo je vaše cílová skupina a kde se nejčastěji pohybuje. Druhým krokem je pak navnímání celé platformy, jejich trendů a uzpůsobení vaší strategie na míru jejím potřebám.

Pokud naopak cílíte do hodně mladých řad (18-21 let), můžete vyzkoušet nejnovější sociální síť TikTok, ale varujeme, pouze pro odvážné. Ve výsledku se kreativitě meze nekladou, ale důrazně doporučujeme si před jakýmkoliv publikováním vytvořit obsahovou strategii, ve které si odpovíte na hlavní otázky, stanovíte si SMART cíle a zaměříte se i na to, jakým způsobem budete svoje aktivity měřit a vyhodnocovat.  

Náborové kampaně a inzerce práce

Když vám organické cesty zatím negenerují dostatečné množství kandidátů, můžete svůj náborový proces doplnit o placené kampaně. Pro menší a střední firmy se hodí hlavně reklama na sociálních sítích, která patří mezi ty levnější formy propagace, kde navíc můžete vyniknout kreativním zpracováním vaší kampaně, čímž výrazně snížíte cenu za přijaté CV. 

V případě, kdy máte větší rozpočet, můžete sociální sítě doplnit placenou reklamou na Googlu nebo LinkedInu, která ale z našich zkušeností může být velmi nákladná. Proto ve všech případech mějte na paměti to hlavní a tím je cena za úspěšný hire. Přeci jenom nechcete při auditu zjistit, že by se vám více vyplatilo využívat služby personální agentury.

Důležitost employer brandu

Nepodceňujte vnímání vaší značky zaměstnavatele na trhu práce. Dobré jméno a pozitivní zkušenosti stávajících i bývalých zaměstnanců, dodavatelů a dalších zájmových skupin dokážou s vaším náborovým snažením udělat divy. Do negativně vnímané společnosti se těžko nabírá v podstatě kdokoliv, to vás ani sebelepší kariérní stránky nezachrání. Co s tím? 

Optimalizujte váš náborový proces tak, aby si neúspěšní kandidáti navíc neodnesli trauma, které pak budou šířit dále, pravděpodobně ve stejném místě jako je sídlo vaší firmy. Pokud už patříte mezi větší společnosti, můžete vaši značku podpořit i vhodným PR nebo smysluplným CSR programem. Ve zkratce, nebuďte lhostejní k okolí a to pak nebude lhostejné k vám. 

Pokud se chcete dozvědět více o employer brandingu, podívejte se na náš předchozí článek. Zpracovanou máme i problematiku candidate experience, kterou najdete zde.

Optimalizace aneb můžeme to dělat ještě lépe

Na závěr hlavně nezapomeňte své aktivity pravidelně monitorovat a vyhodnocovat jejich užitek. Vaším cílem by mělo být vytvořit si takový mix HR marketingových aktivit, které budou dlouhodobě naplňovat vaši strategii a zároveň budou v souladu s vaší značkou. Nebojte se zkoušet nové věci, ale zároveň se nebojte od nich upustit, pokud se ukážou jako neefektivní. Ve zkratce měřte, vyhodnocujte, optimalizujte a zlepšujte se. Držíme palce!

AplikacePráce

Inzerce práce, galerie společností a kariérní stránky s vlastní prezentací. Vyzkoušejte nový pracovní portál, kde jsou firmy hlavními tvůrci.